The Movie: “Madea’s Big Happy Family”


Is a big happy mess!!!

I’m a fan of Tyler Perry’s but this movie missed the mark. The movie stars Bow Wow, Teyana Taylor and the actor/director himself as they work on family values through drama and what is supposed to be comedy.

Although Perry touches on a lot of serious subjects and issues, the movie is pure garbage!

Teyana Taylor’s character is the epitome of a typical baby mama who displays herself as loud, ghetto, vocal and disrespectful. The way she addresses Bow Wow’s character (Byron) in the movie is enough to give you a damn headache.

Although Bow Bow’s acting skills are on point, save ya money family, it’s not worth your trip to the movies.

Advertisements

46 thoughts on “The Movie: “Madea’s Big Happy Family”

  1. thanks trace wish you could-a posted this last night. took my shawty to see it friday. regreted it!!!!!!

    Like

  2. from the looks of that trailer, I knew the movie would be garbage!

    *rolling my eyes extra hard*

    Like

  3. Now I luvs me some Tyler Perry & all his other movies, but the trailer look horrible 😦

    Saw it on the movie’s website.,

    Like

  4. This sounds like the saddest BullShit.

    Damn Trace!!!!! You kept ya opinion 100. and on Easter Sunday at that!

    Like

  5. Trace, how was Lauren London?? she better be glad for tyler perry. Otherwise she would just be a professional jumpoff! She does these dumb azz movies and cant act for shit!!!

    Like

    • Trace, how was Lauren London??
      ______________________________________________
      she was bland, typical. her character was shallow and all about money. she can’t act.

      Like

    • Tracy can’t sway my opinion. LOL
      I’m still gonna see it.
      ****************************

      what is really sad is that people are more intrested in Tyler Perry’s work only when he’s in drag

      I’m not a fan of Tyler Perry, seeing the say plot with a different title everytime has really worn thin with me

      and this movie looks like pure foolishness, I will not be paying a dime on this garbage

      Like

  6. just not feeling this “movie” I really liked the play tho. Some of the plays are better than the movies in my opinion…But Trace is right the movie was/is garbage.

    Like

  7. I like Tyler Perry overall, man climbed some obstacles to get where he is today so I have a lot respect for him. I agree that his films are getting repetitive but I will say that I’m glad that they are films with a positive message.

    Like

  8. i saw this movie and LOVED it. I laughed but I also cried too. No matter what your color (yes I am white) this movie strikes a chord.

    Like

  9. Thanks Tyler for another funny and touching film….stay for the out takes during the credits….keep making movies Tyler…ALL colors can relate …trust me

    Like

  10. I love to see his movies in the theatre because of the audience reaction. When Madea gives a speech to the family about what happens between the ages of 40-50 I broke down because it’s true and it hit a nerve. My son and I love to go see his movies because they are FUNNY…do not go in expecting the “film of the year” it’s not .but I laughed and cried and loved it…..

    Like

    • I like Isiah Mustafa, but I really hope this film flops. And from what Trace just said it prbly will.

      I’m so tired of Tyler Perry’s films.

      Like

  11. saw the movie and I agree with blog queen, it was pure garbage! too much drama, too much happening, too much going on. and that funeral scene so sad and over the top dramatic! Ugh!

    Like

  12. That movie was the BOMB.com. 1. It made my Mother cry, when the mother died ( brought back memories of her mom in the same perdicament). Some may think that’s a bad thing ,trust me it’s not. 2. Byyyyyyyyyyyyyrrrrrrreeeeennnnn eeeeennnnn LMAO who does that? I’ve had a rough few weeks and they say laughters the best medicine and I got my well needed dosage.

    Like

    • Byyyyyyyyyyyyyrrrrrrreeeeennnnn eeeeennnnn LMAO
      ____________________________________________

      Miss Rina, now that shit was annoying.com LMAO!!!! 🙂

      Like

      • It made my Mother cry, when the mother died ( brought back memories of her mom in the same perdicament).
        ____________

        I agree… that scene was real sad. and lawd knows it was meant to be. I think TP wanted to hit home with the issues in this movie becuz the movie had something in it we all can relate too. esp. that baby mama drama bullshit!

        Like

      • That movie was the BOMB.com
        ___________________________________________

        Miss Rina, Dont get me wrong, I love Tyler Perry, but I’m just tired of the whole Madea act. I want to see something else

        Like

    • Did anyone actually see the Madea movie?
      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

      Well, I couldn’t get the vid to load but whatever.

      Like

      • Did anyone actually see the Madea movie?
        ————————————————————

        I saw it! The last 5 minutes of that movie had my rolling…I literally had tears in my eyes from laughing so hard. There were some powerful scenes in that movie though.

        Like

      • Did anyone actually see the Madea movie?
        ___________________________________________
        NOPE HAVEN’T SEEN IT….HEARD IT WAS GOOD BUT IM OVER MADEA…..

        Like

      • NOPE HAVEN’T SEEN IT….HEARD IT WAS GOOD BUT IM OVER MADEA…..
        ~~~~~~~~~~

        :_ *CO-SIGN* to the umpteenth degree

        Tired of TP films period.

        Like

      • Did anyone actually see the Madea movie?
        ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

        saw it and loved it, well it was ok.

        Like

      • saw it and loved it, well it was ok.
        ____________________________

        @Tamala,
        Yeah I saw it saturday. I laughed and cried. The scene where the momma died was soooooooooooo sad. I really enjoyed it!

        Like

Comments are closed.